درباره استانبول بيشتر بدانيم

۱ بازديد

استانبول بزرگ‌ترين شهر كشور تركيه و مركز فرهنگي و اقتصادي آن است. اين شهر در كنار تنگه بسفر و درياي مرمره قرار دارد. تنگهٔ بسفر دو قاره آسيا و اروپا را جدا مي‌كند و استانبول تنها شهر بزرگ جهان است كه در دو قاره قرار دارد. در تور استانبول با اين جاذبه هاي گردشگري آشنا خواهيد شد.

 

 

برترين ها:  استانبول بزرگ‌ترين شهر كشور تركيه و مركز فرهنگي و اقتصادي آن است. اين شهر در كنار تنگه بسفر و درياي مرمره قرار دارد. تنگهٔ بسفر دو قاره آسيا و اروپا را جدا مي‌كند و استانبول تنها شهر بزرگ جهان است كه در دو قاره قرار دارد. بندر طبيعي شاخ طلايي يا خليج در اين شهر واقع است.

 

اين كلان شهر به عنوان پايتخت فرهنگ اروپا در سال ۲۰۱۰ انتخاب شده ‌است. همچنين از لحاظ تعداد گردشگران خارجي سومين شهر توريستي جهان به شمار مي رود.

 

اسامي تاريخي استانبول عبارتند از: بيزانتيوم، رم جديد، استيمبول، آگوستا آنتونينا، كنستانتينوپل، اسلامبول. القاب استانبول در دوره عثماني دارالسعادت، دار عاليه، باب عالي (عالي قاپو) و پايتخت بودند.

 

جاذبه هاي گردشگري و توريستي استانبول در تور استانبول فراوانند. از مساجد و كاخ ها گرفته تا موزه ها و بازارهاي تاريخي، در طول سال پذيراي توريست هايي از كل دنيا هستند. اكثر اين جاذبه ها حول و حوش منطقه سلطان احمد واقع شده اند و منطقه هايي مانند بي اوغلو و تاكسيم هم چيزي كم از منطقه سلطان احمد ندارند. مسجد آبي (مسجد سلطان احمد) و مسجد اياصوفيه مكان هايي هستند كه هر توريستي قطعاً از آنها بازديد مي كند. غذا و خورد و خوراك يكي از اجزاي اصلي فرهنگ ترك هاست، پس بايد منوي غذاها را با دقت نقشه خواني بخوانيد. در بازارهاي استانبول حتماً سوغاتي بخريد. اگر وقت داشتيد به يك حمام ترك برويد و آب تني و ماساژ ترك را امتحان كنيد. ما حمام سليمانيه را پيشنهاد مي كنيم.

در ادامه جاذبه هاي گردشگري تور استانبول با ما همراه باشيد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.